Fler och fler klubbar börjar förstå hur viktigt det är att finnas där publiken och målgruppen finns. Traditionell marknadsföring i form av annonser i tryckta medier, radioreklam och tv-reklam fungerar inte längre. Målgruppen finns i mobilen och i dom digitala medierna. Därför är det kul när klubbar vågar tänka nytt samt vågar satsa.
- 83 procent använder sociala medier, vilket är 2 procentenheter fler än förra året. Den dagliga användningen har ökat ännu mer – från 56 procent förra året till 63 procent i år.
- Facebook är det största sociala nätverket (76 %), Instagram nummer två (60 %) och Snapchat tredje störst (38 %).
- Instagram växer mest med en ökning på 7 procentenheter, medan Facebooks tillväxt är 2 procentenheter. Upp till 25 år är det fler som dagligen använder Snapchat och Instagram än Facebook, medan bland de äldre föredrar flest Facebook.
Saxat från Svenskarna och internet 2018
Gillar du sociala medier och älskar att jobba med sociala medier så kommer här tips på två drömjobb som du måste söka.
1. IFK Göteborg söker en Content Manager
IFK Göteborg gick ut den 2 januari med att man söker en Content Manager till sin organisation.
Som Content Manager tillhör du avdelningen Marknad och Kommunikation på IFK Göteborg. Du är ansvarig för klubbens kommunikationskanaler, innehåll och grafiska profil.
Sista ansökningsdag är den 13 januari
Mer information om tjänsten finner du här: https://ifkgoteborg.se/nyheter/foreningen/2019/ifk-goteborg-soker-en-content-manager/
2. AIK Ungdomsfotboll söker en resurs för sociala medier
AIK Ungdomsfotboll gick ut idag att man söker en resurs för sociala medier.
Vi söker dig som med sociala medier och kreativitet bidrar till att AIK Ungdomsfotboll når sin långsiktiga vision:
Sista ansökningsdag: Står ej i annonsen
Mer information om tjänsten finner du här:
https://www.laget.se/aik/News/5813387/AIK-Ungdomsfotboll-soker-en-resurs-for-sociala-medier
Lycka till!
//Rudy Alvarado
1 comment